های اینترنتی امروزه بسیار رونق پیدا کرده است و اکثر این ها با گوشیهای هوشمند انجام میشوند. حالا کسب و کار ها برای بهتر و بیشتر محصولات خود میتواند از راه های مختلف،مشتری را به دعوت کند. مثلا از طریق پیام کوتاه ، ایمیل یا اعلانیه (Notification) به همراه کد تخفیف و با کوپن. ما در این مقاله قصد داریم تاثیر این نوع مارکتینگ را بررسی کنیم.
آیا در کسبوکارتان به مسیری که مشتری باید از ابتدای آشنایی با برند شما تا از شما طی کند، فکر کردهاید؟ آیا تاکنون نقش کد تخفیف در های موبایلی را بررسی کردهاید؟ این مسیر در دنیای بازاریابی، سفر مشتری (Customer Journey) نام دارد. سفر مشتری به فرآیندی گفته میشود که کاربران طی میکنند تا از وجود یک محصول یا خدمات تازه باخبر شوند و پس از ارزیابی، آن را اری کنند. اصلیترین مراحل سفر مشتری، شامل ۳ مورد زیر است:
- آگاهی (Awareness)
- توجه (Consideration)
- تصمیم (Decision)
کاربران در هر یک از مراحل، الگوی رفتاری خاصی دارند. توجه و آنالیز سفر مشتری به شما کمک میکند تا مناسبترین استراتژی بازاریابی را در هر مرحله در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما هرگز نباید برای کسی که اصلا محصولتان را نمیشناسد و کسی که تا مرز از شما آمده، استراتژی یکسانی را اجرا کنید. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم پست کالج تپسل درباره قیف بازاریابی و سفر مشتری را مطالعه کنید. در این پست، قصد داریم درباره نقش تاثیرگذار کوپن و تخفیف در سفر مشتریان در موبایل صحبت کنیم.
کد تخفیف چه نقشی در سفر مشتری در موبایل دارد؟
بر اساس تحقیقات جدید گروه مشاوره BRP، اکثریت کاربران (۶۷٪) تمایل بیشتری به از خردهانی دارند که تخفیفهای موبایلی ارائه میدهند. با وجود چنین آماری، تنها ۴۰ درصد از کسبوکارهای خردهی و برندها تایید کردهاند که کد تخفیف در های موبایلی را به عنوان بخشی از های درون اپلیکیشن موبایل در نظر گرفتهاند.
استفاده از تلفنهای هوشمند و متعاقباً اپلیکیشنهای موبایل روز به روز در حال افزایش است. امروزه اهمیت وجود اپلیکیشنهای موبایل بر هیچ کسبوکاری پوشیده نیست. کاربر آنلاین امروزی به دنبال سادهترین راهها برای آنلاین است و از آنجایی که گوشیهای موبایل همواره در دسترس هستند، بهترین شیوه استفاده از اپلیکیشنهای موبایل است. تحقیقات این موسسه ثابت کرده است که درصد های موبایلی همچنان در حال رشد است؛ بر اساس این مطالعه، ۴۱ درصد از مشتریان قصد دارند تناوب از طریق موبایل و تبلت را افزایش دهند. با وجود چنین آمار قابل توجهی، تنها ۴۱% از خردهان برای بهبود تجربه و سفر مشتری در موبایل برنامهریزی کردهاند.
بسیاری از مشتریان (۳۴٪) هنوز برای جستجوی قیمتها از موبایل استفاده میکنند، در حالی که ۲۸ درصد از مشتریان برای پیدا کردن پیشنهادها و تخفیفهای ویژه از طریق موبایل سرچ میکنند. بنابراین نمیتوان نقش موثر کد تخفیف در های موبایلی را نادیده گرفت.
صاحبان کسبوکارهای خردهی میتوانند با طراحی درست سفر مشتری و قابلیتهای موبایلمحور، تجربه خوبی را برای کاربران موبایلی ایجاد کنند تا اغلب مشتریانی که از طریق موبایل سرچ میکنند، به سمت هدایت شوند. ۶۸% درصد از کسبوکارهای خردهی میگویند موبایلوب برای مشتریان خود ایجاد کردند؛ در حالیکه تنها ۴۷% از آنها اپلیکیشن موبایل برای کسبوکارشان ایجاد کردند.
توجه داشته باشید حتی اگر های نهایی کاربران در گاه و به صورت حضوری انجام شود، تحقیقات نشان میدهد که وب/اپ موبایل در پروسه هدایت مصرفکنندگان نقش بسیار مهمی دارند. تصویر زیر نشاندهنده میزان توجه صاحبان کسبوکارها به انواع قابلیتهای موبایلی است. سه دسته کلی در این نمودار ارائه شده: ۱- قابلیتهای موبایلی که به درستی اجرا شده، ۲- قابلیتهای موبایلی که اجرا شده و نیازمند بهبود است، ۳- قابلیتهای موبایلی که صاحبان کسبوکار قصد دارند طی ۲ سال آینده اجرا کنند.
نمودار زیر نشان میدهد که کدام ویژگیها و قابلیتهای موبایلی برای مشتریان اهمیت بیشتری دارد. بر اساس این مطالعه، ویژگیهایی مانند قابل دسترس/مشاهده بودن آیتمها، اطلاعات محصول، خدمات مشتریان، کوپنها و تخفیفها و وفاداری/جایزه دارای بیشترین اهمیت نزد کاربران موبایلی است.
با افزایش استفاده مردم از موبایل و اپلیکیشنهای موبایل در سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای چشمگیری در زمینه ترکیب فناوریهای تازه برای هدایت بهتر مشتری در طول سفر مشتری هستیم. برای شناسایی مشتریان موبایلی که به صورت فیزیکی وارد مغازه میشوند، راههایی وجود دارد. ۶۱% از خردهان برنامهریزی کردند که به منظور کمک و هدایت کاربران موبایلی که قصد از گاهها دارند، از فناوریهای تازه استفاده کنند اما فقط ۳۹% از مشتریان، موبایل را ابزاری برای شخصیسازی های خود میدانند.
هایی که با تلفن های هوشمند انجام میشوند، روز به روز در حال بیشتر شدن و رشد است. پس راه کسب و کار صحیح را در این زمینه بیاموزیم.
منبع : https://college.tapsell.ir/coupons-in-mobile-shopping-journey/
modire movafagh موبایل ,موبایلی ,مشتری ,های ,کاربران ,تخفیف ,قابلیتهای موبایلی ,اپلیکیشنهای موبایل ,های موبایلی ,کاربران موبایلی ,طریق موبایل منبع
درباره این سایت